First stop: Hong Kong - Reisverslag uit Hong Kong, Hong Kong van Chantal Holla - WaarBenJij.nu First stop: Hong Kong - Reisverslag uit Hong Kong, Hong Kong van Chantal Holla - WaarBenJij.nu

First stop: Hong Kong

Blijf op de hoogte en volg Chantal

18 December 2013 | Hong Kong, Hong Kong

Mijn eerste blog van mijn reis in Zuidoost-Azië alweer, waar 2 dagen de toerist uithangen in Hong Kong als eerst op het programma stond. Zondagochtend om 9 uur mijn appartement in Shanghai voorgoed verlaten. Toch een gek gevoel om de deur achter je dicht te trekken, zonder sleutel, wetende dat je hier 4 maanden gewoond heb en nooit meer terug zal keren. Maar dat stond het blije gevoel niet in de weg, want nu ging het reizen dan echt beginnen. Met de metro naar het vliegveld waar mijn backpack van 15,5 kg werd ingecheckt. Na een vlucht van 3 uur aangekomen in Hong Kong, na de Efteling wachtrij bij de immigratie, de AirPort expres bus kunnen nemen die mij in een uurtje naar mijn hostel op Hong Kong Island bracht. Na het diner, de eerste planningen voor de volgende dag en m'n kamergenoten te hebben leren kennen naar bed gegaan om uitgerust aan 2 dagen te kunnen beginnen. Helaas is het juist de dagen die ik in Hong Kong spendeer slecht weer (regen en kou, 12 graden...brr) en dat maakt de bezienswaardigheden ook allemaal net wat minder interessant. De eerste dag met Lisa, die inmiddels ook in Hong Kong was aangekomen, en een vriendinnetje van Lisa en daar weer een vriendinnetje van (snap je het nog?!) door de stad heen gelopen. In de middag heerlijk geluncht bij Life waar je uit een organisch en vegetarisch assortiment eten en drinken kan kiezen. Rode linzen dhal (wat dikkere soep) met een pitabroodje met humus gegeten en een zinger smoothie (sinaasappel, wilde bessen) gedronken, jummie! Ook al zat het weer niet mee wilde we toch wat van de stad bekijken en zijn we met de mid-level escalators van Soho gegaan, door LKF gelopen en s avonds nog met de peak tram naar de Victoria peak voor een uitzicht over de skyline van Hong Kong, maar helaas was er door het slechte weer en de mist weinig te zien. Met de metro naar Kowloon, het noordelijke deel van de stad, en daar typische gerechten uit de Cantonese keuken geprobeerd zoals shrimp dumplings en bbq pork buns. Daarna nog naar he,she,eat waar we een paar overheerlijke desserts hebben gedeeld (pannacotta met aardbeien, aardbeienijs en oatmeal; Apple-crumble soufflé; napoleon met aardbeien en aardbeienijs).
De tweede dag heb ik mezelf in de ochtend alvast een kerstcadeautje gegeven door een mooie Nikon camera aan te schaffen. Een nieuwe telefoon ga ik pas weer in Nederland kopen en om jullie toch ook een beetje te kunnen laten meegenieten van alles wat ik zie en doe had ik besloten te investeren in een camera. In de middag met de ferry naar Lantau Island gevaren en met de bus naar Ngong Ping gereden om daar na 240 traptreden bij de grootste Boeddha ter wereld uit te komen. Helaas door het weer weer niets kunnen zien en viel ook de 34 meter hoge Boeddha weg in de mist. In de avond weer met Lisa en de andere meiden afgesproken voor een Mexicaans diner met sangria. Na het dessert van frozen yoghurt, die we zelf mochten versieren, naar een barretje in Wanchai district tot laat in de nacht om het nachtleven van Hong Kong ook te ervaren. Na een nachtrust van een volle 2 uur ging de wekker alweer om met de bus naar het vliegtuig te gaan en vanaf daar naar de volgende bestemming te vliegen; Clark, Filippijnen!

• 21 December 2013 - 10:31

Marjolein En Wilko:

Hoi chantal, allereerst nog bedankt voor je kaart, heel leuk om een bericht via de post te krijgen. Klinkt reuze spannend, je tripje, doe je voorzichtig.... wereldreiziger! ! HAHA. Wel heel gaaf dat je dit meemaakt allemaal. Geniet er nog lekker van, we blijven je volgen. Heel veel liefs van ons. X

• 22 December 2013 - 17:06

Marianne En Cees:

Lieve Chantal. Ook bedankt voor je kaart van Shanghai en de mooie Kerstkaart met mooie wensen, dat wensen wij je ook toe. De kaart krijgt een ere plaats in de kamer. We waren blij verrast. ..Geniet ook van alles wat je meemaakt. Wij vinden het geweldig wat je doet. Liefs van opa en oma
Chantal

Actief sinds 20 Aug. 2013